vrijdag 28 oktober 2011

De bijzondere kleding van Lorijn

Zoals beloofd, vandaag een uitleg over het merk Lorijn. In 2007 vroeg iemand mij samen een kledinglijn op te zetten. Ik had net een drukke tijd gehad, en zei, nou daar moet ik eens over nadenken. Maar eigenlijk was dat helemaal niet nodig,want het bleef maar in mijn hoofd zitten, wat leuk! We zaten samen helemaal op 1 lijn qua stijl en stoffen. En zo ontstond het merk Djune. We hebben dit samen 1.5 jaar gedaan, maar zijn uiteindelijk ieder onze eigen weg hierin gegaan. Na veel nadenken, brainstormen ed, heb ik besloten alleen verder te gaan met Djune. Ik wilde het merk laten registreren, maar de naam Djune kwam al 2x voor in andere merknamen. Als ik dan toch dit alleen verder ga opzetten, dan ook maar een andere naam, en zo is Lorijn geboren.

Lorijn een eigenzinnig, stoer en vrouwelijk kleding merk, voor vrouwen die net even iets anders willen dragen dan anders. Tijdloos en heerlijk draagbaar. Bijzonder voor elke dag! Gemaakt in Nederland door 4 thuisnaaister, Heleen, Riet, Erna en Martje.
In oplage van maximaal 8 kledingstukken in de maten 36 t/m 44. De stoffen die gebruikt worden zijn of biologisch of het zijn overleft ontwerpersstoffen van bekende merken. Elk kledingstuk van Lorijn is te herkennen aan een gehaakt bloemetje ergens op het kleding stuk. De gehaakte bloemetjes koop ik bij www.madeliefke.nl en een oudere dame bij ons in het dorp vult haar vrije uurtjes op met haken van de bloemetjes.
Ik zelf ontwerp de kleding van Lorijn. Als ik mooie stoffen zie, heb ik vaak al een idee erbij wat leuk is om ervan te maken. Ik maak een proefmodel en de patronen in de verschillende maten.Het hele pakketje stof, garen, maat/naam/waslabels, patronen ed gaat naar 1 van de naaisters toe. En zo wordt met zorg een Lorijn item voor jouw gemaakt.
Ik wens iedereen vandaag een fijne dag toe! Threa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten